Nieuw verhaal! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu Nieuw verhaal! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

Nieuw verhaal!

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

23 September 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heyy hello people, how are you?!

Hier in Nieuw Zeeland gaat het goed!! Het is alweer een week geleden dat we een verslag hebben geplaatst, de tijd gaat snel!

In het laatste verslag waren we gebleven bij het Kauaeranga NP.
Vanaf daar zijn we richting het noorden gegaan van het schiereiland Coromandel. We hebben tussendoor een stop gemaakt bij een rustplek om een eitje te bakken in de open lucht en zijn uiteindelijk in Colville terecht gekomen.
We hebben daar geslapen bij een boerderij. We hadden een prachtig uitzicht hier op de koeien en bergen. De volgende dag zijn we wezen paardrijden. Het regende, dat was een beetje jammer, maar het was een mooie tocht en we zijn allebei heel gebleven. Die middag zijn we doorgereden naar Hot Water Beach, waar we wederom een camping hebben gevonden. Hier hebben we onze was gedraaid en eten gemaakt. De volgende ochtend waren we vroeg op (wat we eigenlijk elke dag zijn ;)) om ons eigen heet waterbad te graven op het strand. Onze schep ging mee en wij graven. Het water was erg warm! Het bubbelde gewoon, helaas hadden we onze eieren in onze campervan gelaten.. Maar het was een super mooie ervaring en de zon scheen!! Onze huid is hierdoor 10jaar jonger geworden! Daarna zijn we de Cathedral Cove gaan bekijken en om hier te komen hebben we wederom getraind voor de wandelvierdaagse, 1,5u berg op en af ;). We zijn daarna doorgereden naar Matata (vlakbij Whakatane), waar we overnacht hebben. De volgende dag hebben we een trip gemaakt naar White Island, vulkanisch eiland. Dit was een geweldige ervaring. We kregen een gasmasker en helm mee, voor als de vulkaan zou uitbarsten. Het was apart om te zien hoe zoiets kan bestaan, het leek soms alsof we op de maan liepen.
Na deze tour hebben we wederom op de de camping gestaan in Matata en zijn de volgende dag naar Rotorua gegaan. Hier hebben we in Waikite Valley geslapen. Dit zijn warmwaterbronnen met daarbij kampeerplaatsen. We hebben vanaf ca 13.30u tot ca 18.00u in het water gelegen, waardoor we ons weer iets jonger zijn gaan voelen. De volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken naar Wai o Tapu. We hebben hier de Lady Knox Geyser zien spuiten en het park bekeken met o.a. de champagnepool en de modderpoelen.
Taupo lag daarna op de route, met de Huka falls en het grootste meer van Nieuw Zeeland. Daarna zijn we doorgereden naar het oosten, Napier. Onderweg zag je weer een hele andere omgeving. De omgeving van Napier bestaat uit groene heuvels en heel veel wijnvelden. We hebben onze campervan uiteindelijk geparkeerd op een 'self contained campsite' en een biertje gedronken in een lokale bar. We wilden de dag daarna richting Cape Kidnappers, maar je kan er zelf niet komen en de excursies gingen niet door werd ons verteld. Uiteindelijk hebben we de volgende dag een privé tour kunnen regelen, want de eigenaar van de bar heeft ons met zijn quad meegenomen naar de Cape. Een geweldige kustlijn waar we de jan van genten vogels in grote groepen hebben gespot.
Vanaf de Cape kidnappers zijn we richting het zuiden gegaan via kleine wegen met heel veel bochten. We reden door wijnvelden, groene heuvels en met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. We zijn door het dorp gereden met de langste plaatsnaam ter wereld (zie foto) en zijn uiteindelijk op de camping terecht gekomen bij castlepoint. De volgende ochtend hebben we een rondleiding gekregen bij een alpaca boerderij. Wat een lieve beesten! We hebben ze gevoerd en een stuk uitgelaten. Vanaf daar zijn we naar Wellington gereden waar we vannacht en vanavond blijven om de stad te bekijken. Morgen om 08.30u varen we naar het zuidereiland.

Groetjes vanuit Wellington!

Ps: foto's volgen

• 23 September 2014 - 10:05

Margreeth:

Hallo meiden,

Weer een mooi verhaal, jullie zien zo wel heel veel.
    Geniet lekker met z'n 2en.
    Dikke kus ons.

• 23 September 2014 - 13:12

Aniek:

Sjon & Leo!!

Wat een super mooie foto's en ervaringen!! Vooral ook heel herkenbaar!! :):)
    Fijn dat jullie zo genieten!!
    Heel veel plezier en doe de Kiwi's de groetn! :)

Wiedse&Aniek

• 23 September 2014 - 19:37

Marleen:

He moaties,

Wat genieten jullie zeg echt fantastisch om jullie ervaringen te lezen!!

Kijk alweer uit na jullie nieuwe verhalen.

Maak er een mooie tijd van, dus ga zo door!!!

Dikke kus (K)

• 26 September 2014 - 18:40

Marga Hofman:

Hoi dames
    Wat een geweldige belevenis moet dit zijn. Jullie komen op heel veel mooie plaatsen
    maar kijk uit dat jullie niet te jong worden door al die kuurtjes hoor straks moet je je
    nog legitimeren als je een pilsje wil:-)
    Geniet lekker en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.