van Wellington tot Omarama (zuidereiland) - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu van Wellington tot Omarama (zuidereiland) - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

van Wellington tot Omarama (zuidereiland)

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

02 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Omarama

We zijn alweer een week op het zuidereiland, het is weer tijd voor een verslag.

Vorige week dinsdag hebben we de stad Wellington bekeken, de hoofdstad van Nieuw Zeeland.
Het viel ons gelijk op dat dit net zoals Auckland weer een grote drukke stad is. We hebben een stuk door de stad gelopen en het museum van Nieuw Zeeland, Te Papa bezocht. Jaja wij en een museum, maar ons werd gezegd dat we dit museum niet mochten missen, dus we zijn er geweest. Hier krijg je een overzicht van de natuur van het land en de cultuur van de inwoners. Het museum was mooi in elkaar gezet.
Op woensdag zijn we naar het zuidereiland gevaren, naar Picton. De oversteek duurde ca. 3u en is een van de mooiste veertrajecten ter wereld. De laatste paar kilometer vaarden we door de fjorden van de Queen Charlotte Sound, het was super mooi!
Toen we de boot afkwamen konden we kiezen voor de Queen Charlotte track (wandeltocht) van ca 70km. Dit vonden wij (voor nu) nog net iets te ver dus hebben gekozen om de Queen Charlotte Drive te rijden met de auto. Ook dit was een super mooie weg met veel uitzichtpunten.
De volgende dag zijn we naar Cape Farewell (een lange zandduin van ca. 30km in de zee) gereden en naar Wharariki Beach. We hebben hier weer even geoefend voor de wandelvierdaagse, ca. 3u berg op en af ;). Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij Harwood's Hole (de grootste grot in deze regio en er is een opname van Lord of the Rings gemaakt) en bij Waikoropupu Springs. Die avond hebben we op de camping gestaan bij Pohara Beach in het Abel Tasman Nationaal Park.
De volgende ochtend reden we door het dal van de Motueka rivier naar Westport. We hebben een stop gemaakt bij de Buller Gorge Swingbridge, de langste personenbrug van Nieuw Zeeland. s'Avonds hebben we in Westport wat gedronken in een lokale pub en de volgende ochtend zijn we op aanraden van de campingeigenaar naar Karamea gegaan om een paar wandelroutes in het Opera Basin te lopen. We hebben hier mooie grotten bekeken, sommige heeel donker, maar we hadden onze hoofdlantaarn gelukkig mee ;) . Deze grotten waren eigenlijk best een beetje spooky, met veel spinnen brrr.. Dus we zijn er snel uitgerend ;)
Daarna zijn we uiteindelijk terecht gekomen op een camping in Karamea. s'Avonds zijn we naar het naastgelegen hotel gegaan om een borrel te drinken. Dit was erg gezellig. Volgens ons was het hele dorp er en hebben we een paar lokale mensen ontmoet. Met een van die lokale zijn we de volgende ochtend gaan vissen op whitebait. Maar helaas was het water niet helder, waardoor het vissen niet door kon gaan, daar ging ons ontbijt ;) Maar toch hebben we een mooi tochtje op de quad gehad.
Daarna zijn we doorgereden naar het zuiden. We hebben een stop gemaakt bij de sealcolony en de pancake rocks en zijn over een van de mooiste wegen ter wereld naar Greymouth gereden, waar we overnacht hebben.
De volgende ochtend zijn we via de Arthurs Pass naar Christchurch gegaan. Ook dit was een super mooie weg! We reden midden door de bergen, met sneeuw op de toppen. Onderweg zijn we gestopt in het dorpje Arthurs Pass en hebben we op een mooie plek gegeten. Daar hebben wij onze vriend de Kea leren kennen. Dit zijn ondeugende vogels, die onze auto aan het vernielen waren, maar verder waren ze wel lief.
We hebben hier een wandelroute naar een bekende waterval gelopen en zijn doorgereden naar Akaroa, waar we een boottocht hebben gemaakt om de hector dolfijnen te zien (kleinste dolfijnen die er zijn). We hebben veel dieren gezien, heel veel pinguïns, maar geen dolfijnen.. Dus mochten we nog een keer mee. Wij als Nederlanders zijn de volgende ochtend natuurlijk meegegaan ;). We hadden weer een mooie dag en we hadden deze keer wel geluk! :)
Na 2 dagen Akaroa zijn we naar Christchurch gereden, waar 3 jaar geleden de aardbeving was. We hebben de stad bekeken en het nieuw opgebouwde centrum, wat uit containers bestaat. Er was nog veel te zien van de aardbeving, want er lag veel puin en heel veel gebouwen stonden leeg. Dit had toch wel even een impact op ons.
Vanuit de stad zijn we gelijk even bij het verhuurbedrijf van onze auto langs gegaan, want een paar dingen deden het niet. We dachten bijvoorbeeld dat de schuifdeur vanuit de binnenkant niet meer geopend kon worden, maar het bleek dat die op kinderslot stond.. Weer wat geleerd ;) Andere dingen zijn ook verholpen dus zijn we doorgereden naar de camping, vlakbij Geraldine.
Vandaag zijn we bij lake tekapo en lake pukaki geweest. Het 2e meer was zooo blauw, het leek wel een Caribische zee. Vanaf daar zijn we nog naar Mount Cook Village gereden, om wederom de benen weer even te trainen en staan nu op de camping in Omarama.
Morgen rijden we meer naar het zuiden en vanaf daar zullen we via de westkant terug rijden naar het noorden.

Allemaal nog een fijne dag en tot volgend verslag!

Ps: foto's volgen

• 02 Oktober 2014 - 14:55

Aniek:

Wat super mooi!!!! Hebben jullie verder niets in het Abel Tasman NP gedaan?
    Heel gaaf dat jullie alsnog de hector dolfijntjes gezien hebben, schattig he? :)
    Ben benieuwd naar jullie foto's van bij dit verslag! :)
    Veel plezier en lekker smikkelen en smullen in de chocoladefabriek in Dunedin! ;)

• 03 Oktober 2014 - 13:42

Margreeth:

Hallo Dames,

Weer een mooi verhaal, jullie zien echt veel.
    Geniet ervan.
    Dikke kus ons

• 07 Oktober 2014 - 11:59

Henk Sieben:

Hey meiden,

Wederom een mooi verhaal, jullie hebben het maar geweldig voor elkaar zo,
    lekker genieten samen en wens jullie nog heel veel plezier.

Groetjes,
    Henk.

• 10 Oktober 2014 - 11:51

Martijn Seine:

Hey dames,

Ben erg nieuwsgierig naar jullie prestatie bij de wandelvierdaagse. Mag nog wel een beetje meer geoefend worden, maar jullie bedje staat al vast klaar in NIjmegen. Fijn te lezen dat julie het zo naar het zin hebben. Veel plezier nog verder met de trip.

PS: beloftes naar foto's moeten wel waar gemaakt worden en snel een beetje.