Fijne feestdagen!! - Reisverslag uit Dartmoor, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen!! - Reisverslag uit Dartmoor, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen!!

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

24 December 2014 | Australië, Dartmoor

Het is alweer bijna kerst en 2015! Wij zitten hier met ca. 25 graden en liggen af en toe op het strand. Zooo raar, geen kou en sneeuw, maar warmte en zon. Ach ja, keer iets anders ;)

Hier ons laatste verslag in 2014

Nadat we op de camping halverwege het Grampians Nationaal Park hebben gestaan zijn we de volgende dag naar het park gereden. Gelukkig hadden we goed weer, dus konden we de tent en alle spullen droog inpakken en weer opzetten. We stonden op een camping midden in het park.
Eerst hadden we gekeken voor een andere camping, maar die was dicht wegens bosbranden begin dit jaar. Daar kon je nog veel van terug zien in het noordelijke gedeelte, zwarte bomen. Het is een mooi park met mooie uitzichtpunten. Je kunt er eigenlijk niet anders doen als wandelingen maken, dus we hebben de schoenen aangetrokken en zijn onze benen weer even gaan trainen. We hebben hier 2nachten gestaan. S'Avonds maakten we een kampvuur om een beetje warm te blijven, want het was s'Avonds best koud. We hebben de andere mensen op de camping uitgenodigd voor happy hour, dus we zaten met ca 10 mensen om het kampvuur heen.

Vanaf het Grampians zijn we doorgereden naar Dartmoor, want we hadden over de camping gehoord die dichtbij de pub lag. Op zaterdagavond zijn wij een borrel gaan drinken, het is niet bij 1 gebleven ;). We hebben hier veel lokale mensen leren kennen. Die avond zijn we in een shed beland met een afterparty. Het was een geweldige avond. In de plaats dat we op de camping hebben geslapen, kregen we een huis aangeboden van een lokale. Hij had ruimte genoeg en we konden er wel een week blijven. We waren snel om en hebben de camping verruild voor het huis. Achteraf zijn we hier ca. 11 dagen gebleven. In die dagen hebben we bijna elke avond wel een feest gehad en opgegeven moment noemden ze ons de Dutchies. We hebben in een truck gereden, zijn bij de rodeo wezen kijken en uitgenodigd bij de visclub en de barbie (bbq), hebben gezwommen in de rivier en hebben geschoten op wild (blikje ;)). Het waren geweldige dagen en we zijn vriendinnen geworden met een meisje van 4jr, we hebben haar veel Nederlandse woorden geleerd en ze riep op een gegeven moment: "i am a Dutch girl". We zijn uitgenodigd om de kerst hier te komen vieren.

Vanaf Dartmoor zijn we doorgereden naar Kingston. Daar hebben we voor de 2e keer Couchsurfing uitgeprobeerd. We hebben geslapen bij Jimmy de farmer, geweldige vent met last van ADHD. Op de boerderij hebben we op de quad, trekker en Harvester gereden, schapen gedreven en geholpen bij het vaccineren van de schapen. Jimmy had een uitnodiging gekregen op vrijdagavond voor een boerenbijeenkomst met gratis eten en drinken, dus wij mochten mee. Daarna zijn we in de pub beland, waar we wederom veel mensen hebben leren kennen en hebben gepoold. Toen we thuis kwamen, was de avond nog niet voorbij, want Jimmy hield een afterparty. We hebben door gefeest tot vroeg in de morgen.
De volgende dag hebben we een relaxt dagje strand gehad, om bij te komen van die avond.
Het was een super mooie ervaring en als we willen kunnen we altijd weer bij hem terecht.

Op zondag zijn we doorgereden richting Adelaide. We hebben halverwege op een camping gestaan, waar we een gezellige borrelavond hebben gehad, want dit was de laatste avond met ons 3en. De buurman vond dit niet zo leuk, want hij moest de volgende dag weer vroeg op. Na onze mening viel het lawaai wel mee en het was nog geen 00.00u. Hij mocht best een borrel met ons mee drinken, maar daar ging hij niet op in.

Die maandagochtend zijn we naar Adelaide gegaan. We hebben hier voor de 3e keer aan Couchsurfing gedaan. Het is goed bevallen, de eigenaar was erg aardig en wat een huis! Aan het strand, uitzicht op zee en een zwembad in de tuin. Het was wederom een geweldige ervaring.
Het was de bedoeling om meer van Adelaide te zien, maar aangezien we voor de kerst terug gaan naar Dartmoor zijn we vanochtend terug gereden en staan nu (na een rit van 520km) op de camping. Adelaide doen we de volgende keer als we naar het westen rijden.
Vera bleef in Adelaide om vanaf daar verder te reizen met haar vriend. Dus we hebben haar vanochtend gedag gezegd en wie weet zien we haar terug met oud en nieuw. Mate: we missen je en een goede reis met je vriend!

Dit was de update tot nu toe! Morgen gaan we naar Dartmoor en zullen daar de kerst vieren. Oud en Nieuw weten we nog niet, aangezien alles hier wijzigt ;).

Wij wensen jullie allemaal hele fijne dagen, een goede jaarwisseling en tot volgend jaar, have a good one!!

Cheers

• 24 December 2014 - 17:10

Herman En Corry:

Lekker genieten daar merk ik al!! Mooi zo door gaan en een gelukkig 2015:

• 03 Januari 2015 - 00:18

Margreeth:

Hallo meiden,

Leuk dat je de kerst ook een keer in de warmte mee maakt,
    en nu verder met de reis, veel plezier. en maak er een onvergetelijk jaar van.
    Dikke kus, pa en ma