Laatste weken Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu Laatste weken Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

Laatste weken Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

03 November 2014 | Australië, Sydney

De 1e nacht op het noorder eiland hebben we vlakbij Wellington op de camping gestaan, in een klein dorp. We hadden allebei wel zin om even een borrel te drinken. De dichtstbijzijnde bar was in het dorp verderop. We dachten de weg wel te vinden in het donker, maar hebben halverwege toch maar even een taxi aangehouden die ons nar het dorp heeft gebracht, want het was toch iets verder weg dan dat we dachten.. Maar was een gezellige avond!
De volgende dag zijn we doorgereden naar Tongariro NP, waar we een paar nachten verbleven.
We hebben daar de omgeving verkend, zijn boodschappen wezen halen in Taupo en hebben weer heerlijk in de hot waterpool gelegen.
Leonie is de Tongariro Crossing gaan lopen, dit is een wandeling door een vulkaanlandschap en was super mooi.
Op de camping hebben we 2 Nederlanders leren kennen, waar we later in de buurt van Taranaki nog mee hebben afgesproken.
Lisinka en Alfred: het was erg gezellig en nogmaals bedankt voor alles!!
Vanaf Taranaki zijn we doorgereden naar Waitomo, wat bekend staat om de glowworm cave. Daar hebben we blackwater rafting gedaan. Dit was een geweldige ervaring, in het donker door de grotten raften en onderweg hebben we heel veel glowworm gezien.
We hadden na Waitomo nog een paar dagen over dus hebben besloten om nog naar de east cape te gaan. Dit was wel een beetje omrijden, maar het kon, want we hadden de tijd.
Vanaf Gisborne reden we naar te Araroa, waar we een afslag hebben genomen naar een vuurtoren. Dit was een mooie weg, maar soms een beetje eng bij smalle stukken en er stond veel wind. De koeien en paarden liepen hier gewoon los en liepen zo voor je auto langs :). Op de terugweg kregen we een lekke band nr 2.. Ooooh neee, niet weer. Maar we wisten de spullen nu te liggen dus het ging sneller als de vorige keer ;), in ca. 20min hadden we de reserveband erop.
In Whakatane hebben we een nieuwe band op de auto laten zetten en zijn doorgereden naar Matamata. Daar hebben we de hobbithuisjes bekeken. Dit was erg mooi en leuk om te horen hoe ze sommige dingen maken voor het filmen.
Afgelopen zaterdag hebben we onze Cosmo (auto) ingeleverd en sliepen de laatste nacht in een hotel in Auckland. En wat voor hotel... We kregen van de receptioniste van de laatste camping een internetsite door voor mooie hotelaanbiedingen. Als je dit boekt is het hotel nog niet bekend, dus het is een verassing. Het zijn allemaal 5* hotels. Aangezien dit een mooie aanbieding was hebben wij dit geboekt. We zaten achteraf in Langham hotel, een super lux hotel waar prins Charles ook komt.. :) Bij aankomst werden onze koffers naar de kamer gebracht en hebben gebruik gemaakt van de sauna, het stoombad en de hotwaterpool! De laatste avond hebben we lekker gegeten in de stad en zijn de pub ingegaan. Dit was een gezellige avond, waarbij we Nieuw Zeeland goed hebben afgesloten. De laatste ochtend hebben we genoten van het ontbijtbuffet in het hotel en zijn om 11.00u naar de luchthaven gegaan voor onze vlucht naar Australië, Sydney! Hier zijn we nu 3nachten. We gaan kijken voor een camper/auto en wat dingen regelen voor als we gaan werken. Verder de stad bekijken en dan zien we wel verder.

Het is hier iets warmer als in Nieuw Zeeland, dus we hebben de korte broek al vaker aan als de 2 maanden Nieuw Zeeland ;).

Groetjes vanuit Aussie

• 03 November 2014 - 23:13

Dinie Hekman:

Leonie, Sharon. weer een leuk reisverslag, Wat zien jullie veel/ wat een indrukken. blijf genieten

groetjes Jan en Dinie

• 05 November 2014 - 06:44

Alfred Stins:

Leuk om jullie belevenissen terug te lezen, tja het was leuker om de verhalen van jullie zelf te horen. We houden de site in de gaten om het vervolg van jullie avontuur te lezen.
    Veel plezier en groet, Alfred en Lisinka

• 05 November 2014 - 09:07

Margreeth:

Hallo dames,
    Weer een mooi verslag.
    En nu het avontuur in Aussie.
    Veel plezier. dikke kus ons

• 10 November 2014 - 18:35

Goitske:

Hi Sharon,

Het klinkt geweldig allemaal. Wat hebben jullie al ontzettend veel gezien.
    Veel plezier in Australië.

• 13 November 2014 - 07:15

Wiedse En Aniek:

Meeeuuuh!

Super jullie belevenissen te horen!!
    Ook lekker genieten in het geweldige Aussieland!
    doe ze daar de groetn en we zijn alweer benieuwd naar jullie volgende verslag!
    have fun girls!!