Happy new year!! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu Happy new year!! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

Happy new year!!

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

06 Februari 2015 | Australië, Margaret River

Good day,

Op dit moment ligt er op vele plekken in Nederland sneeuw en wij zitten hier met onze korte broek aan te genieten van de zon, de gastvrijheid van de mensen en de mooie omgeving!

Ons laatste verslag was voor de kerstdagen en nu zitten we alweer in februari 2015!
Het lijkt allemaal al weer heel lang geleden, maar hopelijk hebben jullie in Nederland goede feestdagen gehad en wij wensen jullie allen nog een gelukkig en gezond nieuw jaar!

Onze feestdagen waren geweldig! We zijn vanaf Adelaide terug gereden naar Dartmoor, waar we uitgenodigd waren door een Australische familie voor de kerstdagen. We hebben daar lekker gegeten, zoals turkey op de bbq, ham, lam, kip, varken etc, onder het genot van een paar borrels. In de avond hadden we een afterparty in de shed. Het was geweldig om de kerst met de Australiërs te vieren in de zon.
Oud en nieuw hebben we gevierd met Vera (zij reed eerst met ons mee) en haar vriend in Warrnambool. We hadden doorgekregen dat het daar erg leuk is met livemuziek in de stad.
We stonden op een camping bij een hostel, met leuke andere mensen. Die avond zijn we tegen 12u naar de pier gelopen, om het vuurwerk te bekijken. Wat een spektakel, zo'n groot vuurwerk hadden we nog nooit gezien ;) haha het viel eigenlijk iets tegen, maar het was wel gezellig.
Daarna zouden we het centrum ingaan, maar het bleek allemaal erg duur te zijn, dus hebben we besloten om op de camping borrels te drinken en dat hebben we gedaan. We zijn goed het nieuwe jaar ingegaan.

Na een paar dagen in Warrnambool te zijn geweest zijn wij terug gereden richting Adelaide. We stonden op de camping waar we al vaker gestaan hadden, in Narrung. Die avond zagen we een grote rookwolk in de verte, dus we dachten gelijk aan een bosbrand. Die ochtend was de wolk groter geworden en hoorden we op de radio dat er een grote bosbrand is vlakbij Adelaide. Wij hebben er verder geen last van gehad gelukkig. We zijn vaak bij het informatie centrum naar binnen gegaan om te vragen hoe het is en ook deden ze vaak om de 15minuten een verslag op de radio. Dus zijn we rustig verder gereden.
Vanaf Narrung zijn we naar Victor Harbour gereden, daar zijn we via de pier naar Granite Island gelopen, waar we dolfijnen hebben gespot. Die avond hebben we besloten om op een caravan park in Adelaide te gaan staan. Dit zijn iets duurdere campings, maar het leek ons veiliger als ergens op een parkeerplaats, vooral nu met de bosbranden die 26km van ons af waren. We hebben die dagen een goede indruk gekregen van de stad. We zijn naar Hanhdorf geweest, een oude Duitse nederzetting, met veel Duitse eettentjes. Het was een mooi plaatsje in een mooie omgeving. Via de Adelaide hills zijn we richting het noorden gegaan. We hebben o.a. een stop gemaakt in Gawler, om een paar plekken te zien waar de tv serie mcleod's daughters is opgenomen. Sharon kijkt hier vaak na, dus die mocht ze niet missen! ;)
Onderweg hebben we meerdere stops gemaakt en een paar dagen later zijn we in Port Augusta bij het informatiecentrum gaan vragen naar de weersvoorspellingen voor Cooper Pedy. Helaas werd er heel veel regen verwacht die dagen, dus het was beter om niet te gaan, omdat veel wegen dan onder water komen te staan. Is er geen brand dan zijn er wel overstromingen ;)
We hebben besloten om dan richting Perth te gaan en Cooper Pedy misschien later te doen.
Via de kustweg van Eyre Peninsula zijn we naar de Nullarbor gegaan. In Ceduna hebben we boodschappen gedaan en getankt, omdat we onderweg weinig meer tegen zouden komen. We hebben goed ingeslagen en zijn aan de weg naar het westen toe begonnen. Het was een lange weg, soms leek het net dat wij de enige op de wereld waren. Onderweg was niet veel te zien, behalve een paar uitzichtpunten op de ruige kust en kamelen, die we helaas niet gezien hebben. We zijn over de langste rechte weg van Australie gekomen en zijn in Norseman afgeslagen richting Esperance, een iets grotere plaats, waar we weer boodschappen gehaald hebben. We stonden die avond op een super mooie camping in het Cape Le Grand NP, bij Lucky Bay. Je betaald er iets voor, maar dan heb je ook iets. Lucky Bay staat bekend om 1van de mooiste stranden ter wereld. Toen we aan kwamen rijden keken we allebei ook onze ogen uit. Wat een blauw water en het zand, zooo wit!! Het Nationale park is niet heel groot, maar wel erg mooi en alle stranden zijn erg mooi!
In Esperance werd ons aangeraden om de Great Ocean Drive te rijden. Deze weg gaat langs alle mooie stranden van Esperance. Ook dit waren weer super mooie stranden, de een nog blauwer, witter dan de ander.

Vanaf Esperance zijn we naar Albany gereden. Iemand had ons aangeraden om op de camping Cosy Corner East, vlakbij Albany te gaan staan. Dit is een gratis camping, aan het strand en heeft mooie plekken. We zijn daar 2weken geweest, om onder andere ook werk te zoeken. Ook hebben we daar op 26januari Australian day gevierd met alle mensen die op de camping waren, we hebben gegeten en gedronken, was een gezellige dag. Ondertussen zitten we in Karridale (vlakbij Margaret River) waar we sinds afgelopen week werken bij een wijngaard. We plukken druiven en helpen af en toe mee mee andere werkzaamheden. Het werk is intensief, maar we hebben een gezellige groep en het is weer een nieuwe ervaring.

We zullen binnenkort proberen om nieuwe foto's te plaatsen, als we beter internet hebben.

Iedereen een fijne dag en nogmaals bedankt voor de reacties!

Cheers

• 06 Februari 2015 - 08:31

Marga:

Hallo dames
    Wat een super leuk verslag is er weer geschreven.
    Heel veel werk plezier en ben benieuwd naar de foto's
    Groet
    Marga

• 06 Februari 2015 - 08:58

Margreeth:

Hallo dames,

leuk verslag, jullie zien wel heel veel.
    En nu hard aan het werk, veel centjes verdienen.
    Kunnen jullie weer verder, om nog meer te zien van Aussie

Dikke kus Margreeth

• 06 Februari 2015 - 16:53

Jerre En Manon:

Wat een leuk verhaal weer!!
    Wat een gave dingen doen jullie..
    Nu idd maar aan het werk!
    Werd ook wel een keer tijd!!

• 07 Februari 2015 - 19:55

Sophia:

Heej meiden ..klinkt nog steeds allemaal heel erg goed en gezellig!! Toppieee!! Veel plezier de komende tijd!!

• 17 Februari 2015 - 20:28

Karen:

En hoe smaakte de Duitse bradwurst?? Begreep al dat ik jullie mogelijk in december weer tegenkom?? Samen maar kerst vIeren dan..

Groetjes Karen

• 04 Maart 2015 - 19:21

Jesper En Linda:

Hoi Dames,

Zo wij hebben de verhalen ook maar eens gelezen!
    Wat zien jullie toch veel! Gaaf hoor!
    Volgens mij vermaken jullie je nog prima!
    Hopelijk bevalt het werken een beetje?!

Hier gaat verder alles goed!

Groetjes Jesper en Linda , en een knuffel van Laika