Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

06 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal,

Hier het eerste verslag vanuit Hong Kong.
De vlucht naar Hong Kong ging goed, voordat we het wisten waren we op Chinese bodem!
Toen we het vliegtuig uitstapte voelden we gelijk de warmte. Het is hier ca. 30graden en erg benauwd. Onze bagage is goed aangekomen, dus hebben wij de bus gezocht en zijn daarmee richting de stad gegaan, richting ons hotel.
Onderweg keken wij onze ogen uit, wat een hoge gebouwen hier en wat een drukte op straat.
Eenmaal aangekomen bij ons hotel konden we gelijk de kamer in. De kamer is klein, maar prima voor 3nachten.
We zijn eerst even een paar uurtjes gaan liggen en s'middags een ronde gaan lopen door de stad. Ons hotel ligt heel centraal, dichtbij de Nathan Road, de drukste straat van de stad met heeel veel winkels, zowel hele luxe als kleine marktkraampjes. Overal waar je loopt in de stad ruik je het Chinese eten. Als lunch hebben we de Dim Sum geproefd, dit zijn een soort kleine hapjes die je eigenlijk de hele dag door kan eten. Sharon was er al verslaafd aan, Leonie nu ook, dus we eten dit regelmatig ;). Ook kunnen we al redelijk met stokjes eten.
We liepen over de Avenue of Stars, met een prachtig uitzicht op de skyline van Hong Kong Island en hebben ook de avondmarkt in de Temple Street bezocht. We waren redelijk moe van de vlucht, dus zijn op tijd gaan slapen. Om 00.00u waren we allebei klaar wakker. We hadden een beetje trek gekregen, dus zijn we Dim Sum gaan eten ;). Daarna hebben we heerlijk geslapen tot de volgende dag.
Die dag waren we vroeg op pad. We zijn met de Star Ferry overgegaan naar Hong Kong Island, waar we vele km gelopen hebben. Ook hier is het erg druk en staan er heeel veel hoge gebouwen, de een nog hoger dan de ander. De langste roltrap van de wereld heeft ons een groot gedeelte van deze buurt laten zien. Dit zijn 20 opeenvolgende roltrappen die je op een hoogte van 800m brengt.
Daarna heeft de Peak tram ons naar boven gebracht, naar de Victoria Peak. Hier heb je een uitzicht over de stad. Helaas was het niet helemaal helder, maar nog hadden we een prachtig uitzicht over de wolkenkrabbers van Hong Kong.
We hadden die middag nog tijd over, dus hebben we Ocean Park bezocht. Dit is een van de belangrijkste zeeaquaria van Zuidoost-Azië en tevens een groot themapark met tal van attracties. Je kunt het vergelijken met een mix van dolfinarium, Efteling en kermis. We bezochten dit park niet voor alle attracties, maar we kwamen er eigenlijk om An An en Jia Jia te zien, de 2 reuzenpanda's. Wat een lieve dieren!!
S'avonds tegen 19.00u waren we terug bij ons hotel. We hebben wederom Dim Sum gegeten en zijn languit gaan liggen, aangezien onze benen en voeten wat zeer gingen doen na de vele kilometers die we gelopen hebben (we zijn aan het trainen voor de wandelvierdaagse ;)).
Vandaag hebben we een heel ander gedeelte van Hong Kong gezien. We zijn met de kabelbaan Ngong Ping naar het dorpje Ngong Ping Village gegaan. Onderweg hadden we prachtig uitzicht over de bergen en de natuur van dit eiland. Het dorpje staat bekend om het grootste bronzen Boeddha beeld van de wereld. Ook hebben we het plaatsje Tai O bezocht, waar de huizen op palen in het water staan. Het is een typisch Chinees vissersdorpje, waar de armoede goed te zien is. Tevens waren wij voor sommige Chinezen ook een attractie, want we werden regelmatig door ze op de foto gezet.
Vanavond hebben we de skyline aan de Avenue of Stars bekeken met lichtshow.
Onze laatste avond in Hong Kong, morgen vliegen we door naar Nieuw Zeeland.
Onze indruk van de stad: heel druk, maar wel gezellig, heeel veel hoogbouw, veel neonreclame, lekker eten, typische geur in de straten, veel roltrappen en hoe groter hoe beter.

Tot volgend verslag vanuit Nieuw Zeeland!!

• 06 September 2014 - 20:02

Marga:

Nou dat beloofd nog wat! De eerste 3 dagen klinken al goed als ik zo het verslag lees en de foto's bekijk! Op naar Nieuw-Zeeland!

• 06 September 2014 - 21:46

Margreeth:

ik zie wel , jullie hebben al heel veel gezien. schitterde foto's .
    Geniet verder van jullie reis. dikke kus van ons

• 07 September 2014 - 00:36

Henk Sieben:

Geweldig dames, samen vermaken jullie je wel, mooie foto's.
    Zal jullie de komende maanden volgen en samen wens ik jullie heel veel plezier en geluk.
    Geniet ervan en wens jullie een goede vlucht naar Nieuw - Zeeland,
    Groetjes Henk Sieben.

• 07 September 2014 - 16:39

Daphne:

Veel plezier en de groeten aan de Kiwi's ;-)

• 07 September 2014 - 17:56

Gerda J.H.:

Wat een belevenis al, en dit is nog maar het begin. Leuk om die reisverhalen te volgen van jullie .Gr. Gerda en de rest.

• 09 September 2014 - 10:12

Manon En Jerre:

Het ziet er nu al fantastisch uit!!
    Nu Nieuw Zeeland.. We zijn benieuwd!!

Genieten!!

Dikke kus van je favoriete neefje!!

• 09 September 2014 - 10:12

Manon En Jerre:

Het ziet er nu al fantastisch uit!!
    Nu Nieuw Zeeland.. We zijn benieuwd!!

Genieten!!

Dikke kus van je favoriete neefje!!

• 09 September 2014 - 10:48

Marije:

Veel plezier meiden!!
    Groetjes uit Tanzania
    Marije & Sos

• 10 September 2014 - 11:14

Jeanet Doldersum :

hoi meiden heel veel plezier mooie foto"s en een mooi verslag groetjes henk en jeanet doldersum