1e verslag vanuit Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu 1e verslag vanuit Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Sharon en Leonie - WaarBenJij.nu

1e verslag vanuit Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Leonie

15 September 2014 | Nieuw Zeeland, Thames

Kia Ora!!

Ons laatste verslag schreven we vanuit Hong Kong, hier het eerste verslag vanuit Nieuw Zeeland, waar we ondertussen alweer 1week zijn.

De vlucht van Hong Kong naar Auckland ging goed, af en toe iets turbulentie, dat vond Leonie niet zo leuk, maar we hebben het overleefd en zijn alweer een paar dagen aan het reizen door het land van de kiwi's.
De eerste 2nachten waren we in Auckland. We hebben daar veel gezien en wederom gelopen ;). Vergeleken met Hong Kong viel ons de laagbouw direct op en was het er veel minder druk. We zijn de skytower ingeweest, hier hadden we een mooi uitzicht over de stad en we troffen het met het weer. Ook hebben we de Mount Eden (oude vulkaan) beklommen, met wederom een mooi uitzicht en hebben we het nachtleven van Auckland bekeken samen met onze kamergenoten.

Vanaf woensdag hebben we een campervan gehuurd en zijn we op tour gegaan. In het begin was het ZWETEN, links rijden en onbekende wegen. Maar na een paar kilometer reed Sharon alsof ze hier al vaker heeft gereden en scheurt nu over de wegen heen van Nieuw Zeeland ;).
Vanaf Auckland hebben we de weg genomen richting het noorden. We hebben o.a. een stop gemaakt bij het Shakespear Nationaal Park en bij veel uitzichtpunten. Tegen 17.00u hebben we een camping gezocht en we vonden er een in Waipu. Daar hebben we alle spullen geïnstalleerd en onze eerste maaltijd gemaakt in de open lucht. Daarna zijn we vroeg gaan slapen, want we waren moe van alle indrukken die we hebben opgedaan. Elke keer zagen we wel een mooi landschap, uitzichtpunt. Het is hier heel mooi groen, met glooiende heuvels waar vele schapen en koeien op grazen.
De volgende ochtend hebben we het strand bij onze camping bekeken, ook dit was weer fantastisch mooi en zijn we verder gaan rijden richting het noorden. Onze eerste stop was in Whangarei. We hebben het dorpje bezocht en de watervallen. Vanaf daar zijn we naar Rusell gereden, de vroegere hoofdstad van Nieuw Zeeland. De weg daarna toe leek op een slang, zoveel scherpe bochten zaten erin. Menig motorrijders zullen hier jaloers op zijn ;).
Aangekomen in Rusell hebben we boodschappen gehaald en zijn we op zoek gegaan naar een camping. We werden van de een naar de ander gestuurd, want er bleken veel campings dicht te zijn ivm laagseizoen. Hierdoor hebben we vele extra kilometers gemaakt, maar ook weer extra mooie wegen gezien. Achteraf hebben we tegen 19.00u een camping gevonden en konden we het avondmaal weer voorbereiden in de openlucht. De volgende ochtend waren we vroeg wakker en de weka's stonden ons buiten bij de camper al op te wachten. We zijn vanaf Rusell met de veerpont over gevaren naar Ophia. Vanaf daar zijn we richting het noorden gereden. In de middag hebben we een stop gemaakt in Mangonui om fish & chips te eten en zijn we doorgereden naar cape Reigna (noordelijkste punt), waar we op een DOC camping stonden midden in de natuur en aan de zee. Alle dagen hebben we nog goed weer gehad, behalve deze dag was het iets minder.
De volgende dag werden we met een fantastisch uitzicht wakker! De zon scheen en we hadden blauwe lucht. Bij het wegrijden kregen we 1 voorraam niet meer dicht. De buurman kwam helpen, maar hij kon er verder ook niets aan doen, dus wij met open raam doorgereden naar Cape Reigna. Daar een doek voor het raam gespannen en hopen dat niemand aan onze spullen zou komen. Cape Reigna is het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland en hier komen 2 zeeën bij elkaar. Op het eind staat een vuurtoren en het lijkt of het de einde van de wereld is. Ook dit was weer een fantastische plek, met een super mooi uitzicht!
Tijdens het wegrijden kregen we het raam gelukkig weer dicht!! Het raam had vast een ochtendhumeur.
We hebben de zandduinen bekeken en zijn doorgereden richting het zuiden. Onderweg moesten we toch echt weer even oefenen voor de wandelvierdaagse, dus hebben we een stop gemaakt bij Wairere Boulders (natuurpark met rotsen) en hebben daar een mooie wandeling van ca. 1u gemaakt. Daarna hebben we de grootste Kauri boom van Nieuw Zeeland op de foto gezet en daar vlakbij in de buurt onze campervan geparkeerd op de camping.
Gister hebben we veel kilometers gereden. We zijn van het Aupouri Forest naar Coromandel gereden. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij het strand van Piha, dit staat bekend om het programma Piha Resque. Toen we vlakbij het dorp Miranda reden zag Sharon ineens pinguïns aan de kant van de weg! Dus wij zijn direct omgekeerd om er even een foto van te maken.
We hebben vannacht op een DOC camping gestaan midden in het Kauaeranga NP. Vandaag rijden we over Coromandel Peninsula en zullen daarna verder richting het zuiden gaan.
De mensen hier zijn erg vriendelijk. Sta je met de auto even stil om je route te bekijken, vragen ze je al of ze je kunnen helpen etc.

We hebben het erg na ons zin hier! Mooi land, tot nu toe een fijne wagen, vriendelijke mensen. Elke keer komen we weer mooie dingen tegen!

Tot volgende keer vanuit Nieuw Zeeland!

Ps: foto's volgen, we hebben hier niet overal bereik en internet

• 15 September 2014 - 07:13

Henk Sieben:

Hey meiden,

Jullie hebben maar goed voor elkaar lees ik en zie het aan de foto's, echt genieten dus.
    Super leuke foto's en mooi dat alles goed gaat.
    Wens jullie nog heel veel plezier en ga heerlijk genieten van alles wat je tegen komt.
    Wij gaan hier een lekker week tegemoet met mooi weer gemiddeld 23 graden.
    Groetjes vanuit Nederland,
    Henk Sieben.

• 15 September 2014 - 08:23

Marga Evertsen:

Hoi Dames

Heb genoten van jullie reisverslag
    Dus Sharon het is gelukt had thuis waarschijnlijk iets fout gedaan en nu ging het goed.
    Wat geweldig wat jullie allemaal zien en beleven.
    Ik ga en blijf jullie volgen

Groetjes vanuit Bunnik (vandaag mijn eerste werkdag na de vakantie)

Marga

• 15 September 2014 - 09:02

Rachel:

Wauw wat een mooi verhaal weer. leuk om jullie verhalen te lezen.
    Enjoy,relax,Discover maar vooral genieten van de bijzondere plekken op deze aardbol :)))))
    Benieuwd naar jullie volgende avontuur. Veel liefs Rachel

• 15 September 2014 - 09:39

Margreeth:

Hallo Dames,

Weer een mooi verhaal, jullie zien echt veel(wil ik ook)
    lekker genieten, en tot het volgende verhaal.
    Dikke kus van ons.

• 15 September 2014 - 18:23

Rob En Wilma:

Mooi begin daar!

Geniet ervan gr van ons

• 15 September 2014 - 19:01

Jarolien:

Leuk verhaal dames!! Wat gaaf om allemaal te lezen. Geniet ervan en ik hou jullie dagboek in de gaten!!

Enjoy!!

Groetjes Jarolien

• 15 September 2014 - 20:16

Anja:

Hee Sha en Leo!

Wat een leuke verhalen! En wat mooi dat jullie het zo gaaf hebben!!
    Have fun!! En lekker genieten daar!!

Knuffie

• 15 September 2014 - 21:12

Manon En Jerre:

Wat zien jullie veel!! Echt gaaf..
    Jerre is wel een beetje jaloers.. ;)

We skypen!

Dikke kus..

• 17 September 2014 - 07:41

Marleen:

Hey dames,

Wat zien jullie veel onderweg, gewoon om jaloers op te worden!!
    Persoonlijk kijk ik alweer uit naar de volgende verhalen!! Hebben jullie al paard gereden zit nog steeds op een foto te wachten zoals eergisteren is beloofd Sharon....

• 18 September 2014 - 22:07

Familie Kragt:

Hoi Leonie en Sharon,

wij hebben jullie uitgebreide verhalen met veel plezier gelezen, het klinkt relaxed en geweldig!
    En de foto's hebben we er natuurlijk ook bij bekeken, erg veel maar zeker heel mooi.
    Veel indrukken om op te doen in landen zover van Nederland, een echt avontuur.
    En misschien een cultuur shock hier en daar...

Nog minstens net zoveel plezier gewenst, en reis voorzichtig,